A jubileumi autó egy ezüstszínű Octavia Combi Elegance 2.0 TDi volt, amit egy a cseh külügyminisztérium háttérintézményeként működő szervezetnek adományoztak.

Az autógyár története 1905-ig nyúlik vissza, mikor az alapítók felhagytak a kerékpár- és motorkerékpár-gyártással és helyette gépkocsik építésével kezdtek foglalkozni. Első modelljük a megfizethető árú, kisméretű Voiturette „A” volt, amelyből összesen 100 darab készült. Jól jelzi a korabeli gyár műszaki színvonalát, hogy az elkészült gépkocsik a világpiacon is megjelentek, eljutottak Japánba és Új-Zélandra is.

Ebben a gyárban készítettek elsőként nyolchengeres motort, amit 1907-ben a Laurin&Klement FF modellbe építettek be. A Skodák a harmincas évek közepéig létraalvázzal, majd csőalvázzal készültek, az önhordó karosszériát csupán az ötvenes években kezdték el használni.

Elsőként a farmotoros 1000MB modell idejében vált szükségessé a gyár területének megduplázása. Farmotoros autókat egészen 1990-ig készítettek itt, de a Favorittal a gyár kicsit korábban már visszatért az orrmotoros megoldáshoz.

A VW konszern színrelépésével a Skoda ismét világmárkává vált, a csehországi üzemeken kívül a Bosznia-Hercegovinában, Ukrajnában, Indiában és Kazahsztánban is működnek Skoda gyárak. Ezek mellett előkészület alatt áll az oroszországi és a kínai gyártás beindítása is.