Az autó a nemrég kipróbált FR-nél alig mutat többet optikailag. A lökhárító fekete betétje, a fekete tükörház mégis elárulja a csúcsmodellt. Hátul a WTCC versenyautók diffúzorját idéző sötét felületről és az ovális kipufogóvégről azonosítható a Cupra modell. A felniméret szériában 7,5×18 col.
Ez az eddigi legerősebb és leggyorsabb szériaautó a márkától. Motorja 240 lóerős, tehát a közvetlen befecskendezéses turbómotor itt 40 lóerővel többet ad le, mint a Leon FR-ben vagy a Golf GTI-ben. A Leon Cupra 6,4 másodperc alatt gyorsul százra, 247 km/órás végsebességével ráver kicsit a legtöbb kompakt sportmodellre (Astra OPC: 244, Focus ST: 241).
A fékek sem maradnak le a motor mögött, az első féktárcsák mérete 345×30 mm. Az elődnél még széria Brembo féknyergek helyett a második Cupra generációhoz felárért rendelhető a Brembo fékrendszer négydugattyús féknyergekkel. A kormányzást és a futóművet sportosabbra hangolta a gyár, de a fejlesztők a kipufogórendszert is megdolgozták a sportos hangzás érdekében.