Néhány napja kezdték csak meg a 6,8 literes V10-es motor sorozatgyártását, amellyel a Ford vezetői szerint a gyár a hidrogénhajtással kapcsolatos kutatásai fontos mérföldkövéhez érkezett.
A hidrogénhajtású busz technológiájának kidolgozásán kívül a gyár további kutatásokat is végez a következő generációs megoldások keresésére. Ilyen például a nagyobb teljesítmény és a jobb hatásfok érdekében a közvetlen hidrogén befecskendezés kifejlesztése is.
Hogy alkalmassá tegyék a Ford belső égésű motorját a hidrogén üzemre, számos változtatást kellett rajta elvégezni. Új, ellenállóbb szelepekre és szelepfészkekre van szükség, illetve a gyújtógyertyák is irídium elektródát kaptak. Nagyobb átmérőjűre cserélték a befecskendezőrendszer elemeit is, és megerősítették a dugattyúkat, valamint a hengerfejet, hogy jobban bírják a nagyobb üzemi nyomást.