Jön az első sorozatgyártású hidrogénmotor
A Ford megoldása, ellentétben az üzemanyagcellával, nem elektromos áramot termel, hanem egy hagyományos belső égésű motorhoz hasonlóan égeti el az üzemanyagként használt hidrogént. Működés közben semmilyen káros anyagot nem bocsátanak ki a hidrogén üzemű motorok, de nem ez az egyetlen előnyük. Hatásfokuk is jobb, mint az üzemanyagcellás módszernek, minden évszakban használhatóak, és szén-dioxiddal sem terhelik a légkört.

Néhány napja kezdték csak meg a 6,8 literes V10-es motor sorozatgyártását, amellyel a Ford vezetői szerint a gyár a hidrogénhajtással kapcsolatos kutatásai fontos mérföldkövéhez érkezett.

A hidrogénhajtású busz technológiájának kidolgozásán kívül a gyár további kutatásokat is végez a következő generációs megoldások keresésére. Ilyen például a nagyobb teljesítmény és a jobb hatásfok érdekében a közvetlen hidrogén befecskendezés kifejlesztése is.

Hogy alkalmassá tegyék a Ford belső égésű motorját a hidrogén üzemre, számos változtatást kellett rajta elvégezni. Új, ellenállóbb szelepekre és szelepfészkekre van szükség, illetve a gyújtógyertyák is irídium elektródát kaptak. Nagyobb átmérőjűre cserélték a befecskendezőrendszer elemeit is, és megerősítették a dugattyúkat, valamint a hengerfejet, hogy jobban bírják a nagyobb üzemi nyomást.