A 4,2 méteres ED-nek szokatlanul hosszú, 2,65 méteres tengelytávja lesz, így a kategória legjobbjaival vetekszik majd a helykínálata. Utasainak biztonságáról a legmodernebb aktív, illetve passzív berendezések gondoskodnak.

Piacra kerülésekor négyféle motorral lehet majd megvásárolni az autókat, amelyek 1,4, 1,6 illetve 2,0 literes benzines CVVT változó szelepvezérléses erőforrással és egy teljesen új fejlesztésű 1,6 literes turbódízellel érkeznek a márkakereskedésekbe.

A kifejezetten az európai piacra szánt autót Európában is tervezték, erre utal a Kia neve is (ED, azaz European Design). Nem véletlen a kategóriaválasztás sem, hiszen a statisztikák szerint Európában a kompakt autók a legnépszerűbbek.

Tőlünk nem is messze, a koreai gyár első európai üzemében, a szlovákiai Zsolnán (Zilina) gyártják majd az ED-t, ami leghamarabb ez év decemberében kerülhet piacra. Egy ideig Magyarország neve is felmerült a zöldmezős gyárépítés lehetséges helyszíneként.

A teljesen új, ötajtós változat világpremierje, amelynek még a neve sem ismert, a szeptember 30-án nyíló Párizsi Autokiállításon várható. Az Astra méretű új autó kombiváltozata valamikor 2007 végén kerülhet a kereskedésekbe, a háromajtóssal együtt.