Párizsban szeptember legvégén tartja a Volvo a C30 világpremierjét. Az új kompakt autó megjelenésével a márka egy új kategóriába lép be. A kompakt autók között a BMW (1-es sorozat), az Audi (A3) és a Mercedes-Benz (A-osztály) már komoly sikereket ért el, de a Volvo, a Saab, a Lexus és a Jaguar még nem tud mit kínálni az ebben a szegmensben autót keresőknek.
Alapos előkészítés
A Volvo az XC90-hez hasonlóan hosszas mérlegelés és több tanulmányautó egyértelmű sikere után jutott el a C30 kifejlesztéséig. Az első a 2001-es Safety Concept Car volt, amelyet követett 2004 őszén a Volvo 3CC. Az utolsó előtanulmány az idén januári C30 Design Concept volt.
Hófehérke nyomában
Az újdonság az S40 és a V50 műszaki alapjait veszi át, és formája sem okoz meglepetést a koncepcióautókat ismerve. A sportos és jellegzetesen volvós formát hátulról a P1800 ES ihlette. Az üveg hátsó ajtós sportkombit német nyelvterületen Hófehérke koporsójának is hívják (germán eredetiben Schneewittchensarg). A motortérben valószínűleg ugyanazokkal a motorkkal találkozunk, mint a két testvérmodell esetében, tehát az 1,6 literes, 100 lóerős benzines lesz a belépőmodell, a csúcsváltozat pedig öthengeres turbómotort kap, amely az S40-ben 220 lóerős.
A C30 árát várhatóan novemberben közli az importőr, a megrendelt autók kiszállítására minden bizonnyal már februártól sor kerül. A Volvo évente 600 000 autó gyártását tűzte ki célul, aminek nagyjából egy tizedét adhatja majd a kompakt modell. Részleteket csak a következő hetekben, a Párizsi Autókiállítás közeledtével közöl a gyár.