Augusztus végén, Brazíliából indul majd a két 599 GTB Fiorano és egészen november közepéig lesznek folyamatosan úton. Kormányaik mögött újságírók küzdhetnek az Andok és Közép-Amerika köves útjaival, nagyjából olyan körülmények között, mint amilyenekkel a világ első versenyautói találkozhattak még az ősidőkben.
A „Panamerican 20 000” névre keresztelt vállalkozás 15 szakaszból áll majd, és nagyjából a kontinens minden történelmi, természeti érdekességét érinti. Útjuk során az ötven újságíró trópusi esőerdőkön autózik át, átszelik az argentin pampákat, de a világ legmagasabban fekvő tavát, a 4000 méteren lévő Titicaca-t sem hagyták ki a programból a szervezők. Az út végén New Yorkban pihenhetnek majd meg a Ferrarik, miután maguk mögött hagyták a 32 000 kilométeres fárasztó utat.
Természetesen nem maradnak el a kísérőautók sem, így a két Ferrarit három különlegesen felszerelt Iveco teherautó is követi majd, illetve három darab Fiat is, amelyeket Mexikóban Alfa Romeók váltanak. Emellett a Shell is saját autóval és személyzettel kíséri majd a menetet.
Mindkét autó a különleges fényezés mellé apró módosításokat is kapott. Aljukra 4mm vastag alumínium védőlemez került, és az autók hasmagasságát is megemelték, hogy gond nélkül birkózzanak meg a mostoha utakkal. A teljesítménnyel nem lesz gond, az 5,999 literes V12-es motor 620 lóerőt teljesít.