A nyugati sajtó egyes képviselői a zandvoorti versenypályán nem csak láthatták, de ki is próbálhatták már az újdonságot. Miután a MINI a kezdetek óta sikeres, ezért a tervezők nem is változtattak drasztikusan a kocsi megjelenésén. Akár egy modellfrissítésnek is nézhetnénk, pedig az új kocsi hat centivel lesz hosszabb elődjénél, amit az utastér bővítésére, főleg a lábtér megnövelésére fordítottak a tervezők.
Külsőleg a leglátványosabb újdonság, hogy a korábbi ovális helyett kerek fényszórókat kapott a kocsi. Eltűntek a különálló, első helyzetjelző-irányjelző lámpák, ezek beköltöztek a fényszóró lámpatestbe.
A MINI orrába a BMW és a PSA Peugeot Citroën közös fejlesztésében született 1,6-os motor kerül. Ennek alapváltozata 120 lóerős lesz, ezt szerelik majd a Cooper kivitelbe. A Cooperben S-ben ugyanennek turbós kivitele dolgozik majd 173 lóerővel. Ezzel körülbelül hét másodperc elég a kocsinak, hogy nulláról száz km/órára gyorsítson. Késöbb jön majd az alapváltozat ,a One, de lesz turbódízel motorral is, elődjénél jóval dinamikusabb kivitelben.
Nem változtattak látványosan az utastéren sem, de itt is szinte minden új. Az alapmodelleknél továbbra is a középkonzol felett kapott helyet találjuk a kilométeróra. Ellentétben a jelenlegi modellel, ide került a rádió kijelzője is. Megmaradt viszont az elektromos ablak, a ködlámpák stb. használatához való, igen látványos krómozott kapcsolósor. Az utastér hangulatáról különleges belső világítás gondoskodik majd, ami kék, piros stb. színeket tud majd.