Subaru quad, őrülteknek
Állítólag Új-Zélandon tök nyugis az élet, az emberek az ebédszünetben a tengerparton pihennek. Nem is csoda, hogy nagy unalmában Ken Brough, miután látott egy versenyt, úgy döntött, épít egy igazán szuper quadot. „50 éves gyerek vagyok, akinek benzin folyik az ereiben” – mondja magáról Brough. A hétvégéket és a szabad idejét felhasználva 10 és fél hónap alatt készítette el ezt a szörnyeteget.

Hajlított és hegesztett egy csővázat, majd erre felépítette egy Subaru Impreza technikáját. A 2.0 literes turbómotor 230 lóerőt tud, és ahogy a Subaruknál lenni szokott, mind a négy kereket hajtja. Hagyományos ötfokozatú váltó került a járműbe, ami komoly fejtörést okozott a „tervezőnek”. Hat hónapig gondolkodott, hogyan oldhatná meg a váltást lábbal.

Egy reggel arra ébredt, hogy megtalálta a megoldást. Ahogy a motoroknál, itt is a bal lábával vált a pilóta, egy kengyelbe teszi bele a lábfejét, amivel a hozzá kapcsolódó rudat tudja ki-be húzni. Emellett, hogy teljes legyen a H kiosztás, az 1, 3, 5 fokozatok vannak felfelé, a 2-es, a 4-es és a rükverc lefelé.

Egy Subaru Leone kuplungját építették be, mert az könnyebben használható, mint az Imprezájé, de így is aránytalanul hosszú kart szereltek fel, hogy a pilóta képes legyen oldani a kuplungot. Brough egyszerűen Gorillának nevezi a szerkezetet, mert olyan kéz kell használatához.

A fékek is egy STi-ből kerültek a járgányra, elöl négy, hátul egydugattyús nyergek fogják meg a tárcsákat. Miután nem a vezető alatt, hanem előtte van a motor és az intercooler is, így a kézi építésű járgány súlyelosztása messze van a tökéletestől, 70/30 arányban az első tengelyt terheli. Ez azonban még izgalmasabbá teszi a quad vezetését.

Összességében 550 kilós a jármű, amiből 40-50 kilogramm még ledolgozható lenne, ám az építésnél nem a minimális tömeg volt a cél. Két személy utazhat a műanyag karosszériaelemekkel borított quaddal, amit a Subrau ralicsapatának versenyszíneivel színesítettek.

Ehhez hasonló járművet mutatott be nemrég a francia Lazareth cég is.