2010-ben érkezik majd a Porsche Cayenne második generációja, melyről már megjelentek az első vázlatok. Ennek legfőbb jellemzője az lesz, hogy sokkal sportosabbra veszi majd a figurát a jelenleginél. Most nemcsak műszakilag, de formailag is van hasonlóság a Volkswagen Touareggel. Ezt annak ellenére szeretné megszüntetni a Porsche, hogy gazdasági értelemben rendkívül sikeres a szabadidőautójuk.
A négy év múlva érkező modell ezért kevésbé lesz terepjárós. Rövidebbek lesznek a kerekek előtt és mögött a túlnyúlások, erősebben dől majd a szélvédő. Alig lesznek érzékelhetők a B- és C- oszlopok, a kocsi felépítése közelebb kerül a kombikéhoz, nyújtottabb lesz a formája. Leginkább a Mercedes R-osztályra emlékeztet majd.
Kupés szabadidőautó ötletével nincs egyedül a Porsche, az Infiniti, a BMW és a Volkswagen is hasonlón dolgozik. Miközben a következő Cayennet tervezik, felmerült egy résmodell ötlete az amerikai piac számára. A Cayenne Pickupot a Kaliforniában élő svájci tervező, Mark Stehrenberger vetette papírra.
Stehrenberger saját álom Porschéjét is felvázolta, egy modern kori Porsche 914-est. A retroautó targatetőt kapna, felépítését tekintve pedig középmotoros lenne, 300 lóerős teljesítménnyel. Motorként a Volkswagen 2.0 TFSI-je szolgálhatna, így mintegy 30 ezer dollárért kerülhetne piacra az autó. Ezen az áron ellenfele lehetne a retrostílusban épülő Mustang, Camaro és Dodge Challenger modelljeinek. Ennek megvalósulása, főleg 30 000 dolláros (6,3 millió Ft) áron felettébb valószínűtlen.