Támadás a BMW ellen
Az izgalmas külsejű autó a jelenlegi, erősen kiöregedett modellt fogja leváltani. Elöl mélyen ülő fényszórók, hangsúlyos hűtőrács és gigantikus méretű légbeömlők teszik a Genfi Autókiállításon bemutatott Aero X-hez hasonlóan agresszívvé a kocsi megjelenését. A hajtóművek turbinájának lapátjaira hasonlító felnik pedig a Saab repülőgép-építéssel kapcsolatos tapasztalataira utalnak. A sportos hangulat folytatódik az autó hátulján is, ahol fekete színű, diffúzorra hasonlító lökhárító, keskeny hátsó lámpa és dupla kipufogó trónol.

Nemcsak szép, de vezetni is nagy élmény lesz az új Saabot a gyár szerint. Műszerfala is az Aero X-ben megismert formát követi majd, digitális, háromdimenziós kijelzőt kapott az új autó.

Hogy egy csipetnyivel több hely legyen az utasoknak és a csomagoknak, az új modell alapjaként a GM konszern Epsilon 2-es alváza szolgál. Hála a gyár által választott műszaki bázisnak, első- és négykerék-hajtással is készülhet majd az új 9-5-ös.

Motorválasztéka a GM kínálatára épül. Belépőmodellként a 2,2 literes benzines jöhet számításba. Ezen felül a 2,0 literes 170 lovas, illetve a 250 lóerős V6-os ikerturbós erőforrással is kapható lesz az autó. Dízelek közül az 1,9 literes négyhengeres, illetve a 3,0 literes V6-os CDTI jöhet számításba. A motorokhoz öt- és hatfokozatú manuális, illetve egy automatikus váltó is választható lesz majd.