Egyik hobbija a modellautók építése: „Ahogy egyre idősebb lettem, úgy romlott a szemem és egyre nagyobb modellekre volt szükség, most az 1:1 aránynál tartok.” – viccelődik.
Négy év alatt kifejlesztett új játékszerét R1-nek hívják, és egyértelműen a Lotus Elise típusú autóknak akar konkurenciát állítani. Ahogy ott is, a Javan modellben is alumínium vázra épül fel a karosszéria, így tudják alacsonyan tartani a jármű tömegét. Itt ez 650 kilogrammot jelent, így az utastérben is csak a vezetéshez elengedhetetlen dolgokat találjuk. A kocsit állítható futómű ragasztja az útra.
Hogy végképp nagy legyen a konkurenciaharc, a Lotus Toyota motorjával szemben ebbe a kétülésesbe Honda motor került. Az Integra Type R-ben használt 2.0 literes motor 220 lóerőt tud, a motor hatfokozatú manuális váltón át a hátsó kerekeket hajtja. Ezzel pedig mindössze 3,6 másodpercig tart a gyorsítás nulláról 100-ra. A Javan R1 végsebessége 250 km/óra.
Egyelőre két működőképes R1 készült el, így a vevőknek várniuk kell a sorukra, mivel a helstoni üzemben kézzel készülő autóból nem is terveznek évi 12 darabnál többet.
Jelenleg jobbkormányos modelleken dolgoznak, de a tervek között szerepel, hogy az amerikai piac meghódításáért balkormányos kivitelben is elkészítik a kocsit. Aki pedig kevesli a teljesítményt, az kérhet turbófeltöltővel megspékelt blokkot, de rendelhető rajtautomatika is.