A gyári 5,5 literes V8-as teljesítménye a korábbi 500-ról 517 lóerőre nőtt. A motor forgatónyomatéka 700 newtonméter helyett már 720 Nm. Ezzel 0,2 másodperccel javult az autó gyorsulása, ami most 4,5 másodperc százig. Az SL 55 AMG végsebességét továbbra is leszabályozzák 250 km/óránál.
A Carlsson tuningcég szakemberei is elkészítették az SL 55 AMG-ből saját változatukat. A V8-as motort lélegeztető kompresszor magasabb fordulatszámra képes, amivel megnő a töltőnyomás, ami magával hozza a nagyobb motorteljesítményt. A CK55 néven futó csomag része az új motorvezérlés és a sportkipufogó is, ami kisebb ellennyomással bír.
Az átalakítás hatására a maximális teljesítmény 601 lóerőre emelkedett, míg a forgatónyomaték eléri a 810 newtonmétert. Ezzel a kocsi azt tudja, amit az SL 65 AMG, azaz 4,2 másodperc alatt képes elérni a 100 km/órát. A CK55 RS végsebessége 332 km/óra lett.
Ezt az értéket 19 colos felnikkel hozza a kocsi, a Carlsson által ajánlott 20-as felniknek egy kicsit nagyobb az ellenállásuk. Az elöl 255/30 ZR20, hátul 305/25 ZR20 gumikhoz választhatók magas fényű hagyományos illetve ultrakönnyű kovácsolt felnik is.
A kocsit felszerelték a cég saját fejlesztésű C-Tronic futóművezérlésével, amely 30 milliméterrel alacsonyabbra engedi a karosszériát. A rendszer természetesen az útminőség és sebesség függvényében változtat a beállításokon. Rossz úton magasabbra kerül a kocsi, 120 felett pedig a lehető legalacsonyabbra kerül a súlypont.