Az X250 kódnéven futó utódról eltűnnek a klasszikus kör alakú lámpaburák, helyettük ikerlencsés fényszóró kapott egy-egy bura alatt, a lökhárítóba pedig kör alakú ködlámpák kerültek. A pajzs alakú, nagyméretű hűtőrács megmarad.
A hátsó ajtótól kezdve az autó kupésabb alakot ölt a korábbinál, farán pedig XK jellegű lámpákat és kipufogókat látunk. Az új S-Type karosszériája nem lesz alumíniumból, mindössze néhány elem, például a motorháztető készül majd a könnyebb és drágább fémből. Az orrmotor és a hátsókerék-hajtás koncepció megmarad.
A korábbi megjelenés állítólag a futóművön úszott el, mivel a neki szánt Lincoln futóművet leszavazta a vezetés, az XK és XJ alumínium futóműve pedig túlságosan megdrágította volna a gyártást. A sportosság jegyében a belső az XK modellhez hasonlít, egy méretes indítógombbal, némi bőrrel és krómbetéttel. Jelentősen növekszik a csomagtér és az utastér mérete is, utóbbinak a megnövelt tengelytáv az oka.
Motorikusan a jelenlegi S-Type-hoz hasonlít majd az új, 3 literes benzines és 2,7-es turbódízel lesz választható belépőként. Az XK-ból ott lesz a 4,2-es, 300 lóerős V8-as, BMW M5 konkurensnek pedig az XKR 420 lovas V8-asát szánják. Minden motorhoz hatfokozatú automatát kapcsolnak.
A V8-as modellekhez a Jaguar Active Exhaust névre hallgató kipufogórendszer jár majd, ami a nagyobb gázadásoknál nagyobb hangélményt nyújt majd a kocsiban ülőknek. Az új S-Type bemutatója valamikor 2008-ban lesz, valószínűleg a Londoni Autókiállításon.