2001-ben a Renault bemutatta itthon a kelet-európai piac igényeinek megfelelő Thaliat, a II-es Clio alkatrészeiből faragott nagy csomagtartós limuzint. Bár az autó külseje a konkurenciához hasonlóan bumfordi, az árérzékeny piacokon a jól kihasználható kocsi sikeres lett. Olyannyira, hogy szerepe lehetett a következetesen nagy és olcsó Dacia Logan megszületésében.
Azóta már kétszer módosítottak a Thalian. Először megkapta a III-as Clio modern fényszóróit. 2004 végén aztán átalakították a hátsó lámpát, a lökhárítókat és a műszerfalat is. Várhatóan még legalább egy évet kell várni, hogy a francia gyártó bemutassa a teljesen új Thaliát, ám addig is egy újabb facelifttel teszik piacképessé a járművet.
Idén szeptember 8-án Magyarországon tartják a megújult Thalia nemzetközi sajtóbemutatóját. A negyedik fázisnak hívott ráncfelvarrással nem változik a motorkínálat, viszont kissé módosítanak a látványterven. Átalakul az autó hűtőmaszkja, a hátsó részen is lesznek kisebb újdonságok és módosítanak a műszerfalon is. A Renault nem tervezi, hogy változtatna a Thalia árán, a kocsit a megszokott árakon vihetik haza a vevők.