Szupersportkocsi Afrikából
Mi jut eszünk ha azt halljuk, Afrika? Sivatag, elefánt illetve a turistáknak Tunézia. De ez az elég vázlatos kép színesedhet, miután egy olasz mérnökcsoport és Afrikai Autótervezők Szövetsége együttműködve sportkocsit készítenek.

Az olasz csapat, Leone Marellucci vezetésével, az autó műszaki alapjaiért felel, míg Jonathan Kasumba irányította afrikai tervezőcsoport készíti a kocsi formaterveit. Az projekt célja, hogy feltámasszák, és a mai kornak megfelelő formában elkészítsék a Giotto Bizzarrini által tervezett Strada GT 5300-ast. Bizarrini tervezte anno a Ferrari GTO motorját, majd a Lamborghini akkori V12-esét is.

A kocsi vonalaihoz nem csak egyszerűen lekoppintják a 60-as évek klasszikus formájú sportkocsiját, de afrikai törzsi maszkok is inspirálják a tervezőket. Egyelőre még csak vázlatok születtek, de azok már elárulják, hogy milyen irányba tartanak a formatervezők. Hosszú motorháztető, lapos tetőív és vékony ablakok jellemzik az új Stradát.

Az eredeti Strada anno V8-as Chevrolet-motort kapott, az 5,4 literes blokk 350 lóerőt tudott, ami a kocsit akár 280 km/órás száguldásra is képes volt. Manapság is előszeretettel alkalmazzák az autóépítők a Ford és a Chevrolet V8-asait, így olasz szakembergárda ide vagy oda, előfordulhat, hogy amerikai motor zakatol majd a szavannákat járó sportkocsiban.

Nem ez az első eset, hogy Bizzarrini néven modern sportkocsit építenek. 1990-ben BZ2001 néven egy Ferrari Testarossa alapú futurisztikus sportkocsit mutatott be egy olasz befektető csoport. Majd 2000-ben egy habkönnyű (390 kg), motorkerékpár-hajtóművel ellátott (175 LE) kétüléses járművet állítottak ki.

Tavaly készült el a Bizzarrini GTS 4,4, egy VGM Motors nevű cég gyártmánya, ők szintén a Strada utódjának szánták a kocsit. A jármű orrában először egy az Alpina által módosított 500 lóerős BMW-motor lapult, ami elméletileg 360 km/órás maximális tempóra tudta bírni a kocsit. Ám a motort időközben a Renault által versenyautók számára gyártott 4,1 literes V8-asra cserélték, ekkor a jármű neve is megváltozott, a Gephardo nevet kapta.

Habár rosszmájúságunk szívesen firtatná az új kocsi vonalainak más ihletőjét is – a most megjelent tervek elég erősen hasonlítanak a Gephardóra -, simán lehet, hogy tévedünk, s csak a közös ős tehet a dologról.