Száguldás benzin nélkül
Jól indul a Tesla Roadster karrierje. A júliusban bemutatott sportautóból elsőként a „Signature One Hundred” limitált szériát kínálták megvételre az érdeklődőknek. A vevők mindegyike 100 000 dollár (21,3 millió forint) befizetésével biztosította magának az autók egyikét.

A különleges sorozat utasterében a gyár elhelyez egy apró fémtáblát, rajta a tulajdonos nevével és a cégvezetés aláírásával. A vevők között találjuk George Clooney filmszínészt is. A kocsi felszereltségéhez hipermodern navigációs rendszer és keménytető is tartozik.

A cég vezetése szerint vásárlóik bármilyen belsőégésű motoros sportautót megengedhetnének maguknak, kizárólag a károsanyag-kibocsátás csökkentése érdekében választották az ő kocsijukat.

A felső tízezer az autós áramot lítium-ion akkumulátorokban tárolja, a kocsi maximális hatótávolsága gyári adatok szerint 400 kilométer. Az autó igen vehemensen gyorsul, a 100 km/órát négy másodperc alatt éri el. A villanymotor teljesítménye 185 kW, amit elektromos autók esetében nem szokás 252 lóerőre átszámolni.

A sportautó sikere után a Tesla jóval alacsonyabb árú személyautók kifejlesztését is tervezi, aminek áldásos hatásaként a villanyautók az átlagos keresetűekhez is eljuthatnának. A Roadsterrel beszedett elég szép pénzeket amúgy a Tesla a szélesebb tömegeknek is elérhető villanyautók gyártására fordítja.

Olvasói levél:

Tisztelt Szerkesztők!

Az Elkapkodták a benzinmentes autót című cikkükhöz megemlíteném, hogy Magyarországon gyártják az autó több elemét is. A komlói Ratipur Kft-nél tervezték, és készül a lökhárítóban található energiaelnyelő zóna, ami nagyon jól szerepelt a törésteszteken. Ezenkívül számos elemet itt fognak gyártani a szupergéphez. A cég amúgy igen érdekes, mert eldugva a Mecsekben Jaguár, Aston Martin és BMW alkatrészeket gyárt és fejleszt (!). Eddig egyetlen hazai média sem közölte a magyar kötődést, érdekes lehet. Üdv, I.