Nemrég 24 órán belül 308, (496 km/óra) illetve 325 mérföldes (523 km/óra) sebességet ért el, ami 317 mérföldes (510 km/órás) átlagsebességet jelent. Ez az eredmény azonban csak ahhoz volt elég, hogy a bonneville-i sóstó leggyorsabbja legyen, hiszen az ottaniaknak megfelel, ha a rekorddöntés egy napon belül sikeresen megismétlődik.
A rekorder járműben a JCB munkagépgyártó dízelmotorjait szerelték, amelyek némi átalakítás után 750 lóerős teljesítményt képesek leadni. Az 5,0 literes, közös nyomócsöves dízel erőforrások 1106 Nm-es forgatónyomatéka is alátámasztani látszik a rekorddöntő képességet.
A jármű mindössze 9 liternyi üzemanyaggal feltöltve, valamint olajjal és a motor, valamint az intercoolerek hűtéséhez szükséges vízzel és 180 liternyi jéggel megpakolva 2700 kilogrammot nyom.
Komoly feladatot jelentet a mérnököknek a Forma-1-es versenyautóknál négyszer nehezebb és nagyjából kétszer olyan gyors jármű lefékezése is. A percenként 5000-es fordulatszámon forgó, 15 colos felnik mögé a lehető legnagyobb méretű fékeket szerelték, de ezen kívül több fékezőernyő is lassítja a gépet.
Esélyes tehát, hogy a JCB Dieselmax néhány napon belül hivatalosan, a szigorú feltételeknek megfelelve is megdönti a leggyorsabb dízelmotoros jármű sebességi rekordját.