Ezen felül vastag, műanyag elemek védik a karosszériát, amelyek a néhány éve bemutatott Idea 5Terre névre keresztelt tanulmányautót idézik. Szintén vaskos műanyag szélesítéseket alkalmaztak a kerékjáratoknál is.
Még a pótkereket is a terepjáróknál megszokott módon, a hátsó ajtóra rögzítve viszi magával a Fiat kalandautója. Ezt azonban a felfelé nyitható csomagtér ajtó kitárásánál nem kell súlyemelőként a magasba emelni, hiszen az alul van rögzítve.
A „V” alakú tetőcsomagtartó azonban nem tartozik a legpraktikusabb megoldások sorába, hiszen kevés tetőre rögzíthető rakomány igényel ehhez hasonló alátámasztást.
Irányjelzőjét a mai divatnak megfelelően a külső visszapillantó tükörre száműzték, utasterét pedig különleges műszerekkel, iránytű, dőlés- és lejtőszögmérővel egészítették ki. A szériamodellnél némileg magasabb autó ötküllős alufelniken gördül.