Nem lesz olcsó Opel Corsa
Októberben érkezik Magyarországra az új Opel Corsa. Az első autók már befutottak, de az áraikra még várni kell. Mi a tervek szerint e hét végén vezetjük először az autót, de sok mindent lehet róla tudni már előre. Például azt, hogy az Astrával ellentétben a Corsa C nem él tovább korlátozott választékkal és alacsonyabb áron. Nem lesz tehát belőle lengyel gyártású Classic verzió.

Kettőből három dízel

A Corsa a modellváltás után változatlanul három- és ötajtós karosszériával lesz kapható, de motorkínálata kibővül a dízelek között. A mostani két dízellel szemben lesz 75 és 90 lóerős 1,3 CDTI, az új csúcsmodell pedig a 125 lóerős 1.7 CDTI. Átmenetileg ez a legerősebb motorváltozat, mert a 180 lóerősre taksált Corsa OPC csak jövőre jelenik meg, 1,6 literes turbómotorral.

Benzinesek 60-90 lóerővel

Legalul megmarad a háromhengeres Corsa 1.0 a 60 lóerős benzinessel. Fölötte is a leváltás előtt álló Corsa motorjai következnek 1,2 illetve 1,4 literes hengerűrtartalommal és 80 illetve 90 lóerővel. Mindhárom benzines az osztott szívócsatornás TwinPort rendszerrel készül.

Fűtött kormány, öt csillag

Rengeteg olyan extra lesz rendelhető a Corsához, ami a kiskategóriában szokatlan. Az ülésfűtéshez fűtött kormánykerék is kérhető – ilyet utoljára a Cadillac STS-ben láttunk…

További tétel a DVD-alapú navigációs rendszer és a kétféle kanyarfényszóró. Egy keresztirányban beszerelt izzó világítja meg kanyarodáskor az autó melletti területet, de maguk a fényszórók is elfordulnak a kormányzás hatására. Előbbi kis, utóbbi nagyobb sebességnél hasznos. Az autó motortól függően háromféle rásegítésű kormányzással készül, ezenkívül változó kormányáttétellel igyekszik minél jobb vezethetőséget biztosítani.

A negyedik generáció a nagyra nőtt és kiemelkedő ütközésbiztonságú kisautók közé tartozik. A Corsa nemrég öt csillagot kapott az Euro NCAP törésteszten, csakúgy, mint közeli rokona, a Fiat Grande Punto.