A kocsi arányai meggyőzőek, hiszen amellett, hogy kifejezett hosszú (4,74 m), igen széles (2 m), viszont lapos (1,24 m). Elöl LED-es fényszórók biztosítanak sok fényt, s a kormány szögétől és a gépkocsi sebességétől függően fokozatosan lépnek működésbe. Mindemellett jelentős látványelem a hatalmas, 20 colos felniket és az ajtókat is. Utóbbiak ugyanis nem oldalra, hanem (az első ajtók) szárnyszerűen, illetve (a hátsók) spirálpálya mentén felfelé nyílnak, megbontva a tető egy részét is.
Nem pusztán látványosak a C-Métisse formái, komoly aerodinamikai kutatás eredményeképpen alakultak ki. Az első légvezető nyílások, a lapos alváz, a két lehajtható, vagy a fix hátsó légterelő aktívan hozzájárul a légellenállás és a felhajtóerő csökkentéséhez is, így az autó tapad a talajhoz, s javul az úttartása. A karosszéria karbonból készült, így a kocsi csak 1400 kg.
Belül négy ember utazhat, akiket valódi luxuskörülmények fogadnak – fehér bőr mindenütt, a díszítést pedig alumínium elemek adják. Minden ülőhely önálló légkondicionáló beállítással rendelkezik. A vezető ténykedését fény és hangeffektusok kísérik (beszállás, az autó indítása, navigálás a fedélzeti számítógépen) és tájékoztatják őt az aerodinamikai légterelők kinyílásáról is.
A vezetési pozíciót a vezető szemének optimális helyzete határozza meg, mely az ülésmagasság egyedülálló beállításával érhető el, a függesztett kivitelű fejtámla, a bőrbevonatú kormány és az alumínium pedálsor beállítása pedig elektromosan zajlik. A kormány körül, illetve rajta úgy helyezkednek el a kapcsolók, hogy azt a legkönnyebben érhesse el a vezető, még a tetőhöz is kerültek gombok, ettől az utastér teljesen repülős lett.
Nemcsak az áramvonalas karosszéria, de a könnyű felépítés is hozzájárul ahhoz, hogy a C-Métisse menetdinamikája igazán sportos lehessen. Ehhez persze szükség van erős motorra is, amit ezúttal hibrid hajtáslánc garantál. A tavasszal bemutatott Citroën C4 Hybridhez hasonlóan ezúttal is dízelmotor kereszteződött elektromossal, illetve akkumulátorokkal.
A V6-os HDi 208 lóerőt tud, és hatfokozatú automataváltón keresztül az első kerekeket hajtja. Emellett egy-egy elektromotor kerül a hátsó kerekekhez, amelyek bár csak 20 lóerősek, de egyenletes 400 Nm-es nyomatékot adnak. A kocsi városban képes nulla gázkibocsátással is üzemelni, a legnagyobb csendben, 30 km/órás tempó mellett 3 kilométert képes megtenni. A C Métisse fogyasztása vegyes üzemben mindössze 6,5 liter /100 km.
Meggyőző gyorsulásra is képes a tanulmányautó, hiszen 6,2 másodperc alatt képes nulláról 100 km/órára gyorsulni. Padlógáznál egyszerre üzemel mindkét hajtás. Nem vall szégyent a rugalmassági tesztek során sem a járgány, 80-ról 120-ra 4,2 másodperc alatt ér fel. A C-Métisse végsebessége 250 km/óra.