Legnagyobb különlegessége a panoráma szélvédő, amely az Opel Astráéhoz hasonlóan a tetőben is folytatódik, így növelve az utasok térérzetét. Érdekes megoldás, hogy a hátsó lámpákat, a sötétített üvegű csomagtérajtó mögé rejtették, így a világítótestek maguk nem, csak működés esetén a fények látszanak.
Az ötajtós X-over 1,5-ös benzinmotort kapott, ennek 130 lóerős teljesítménye négyfokozatú automatán át támadja a kerekeket. A 17 colos felnikre 205/50-es abroncsokat szereltek.
Elsősorban családoknak szánja kocka formájú, Materia névre hallgató modelljét a Daihatsu, de azoknak, akik főleg városban használják autójukat. Éppen ezért az utastérre koncentráltak, a csomagtér kevésbé volt fontos, de hogy az is használható méretű legyen, tologatható hátsó ülés került a kocsiba. Bemutatásakor a gyártó azt állította, hogy a kategóriája legnagyobb utasterével rendelkezik a Japánban D-Compactként bemutatott jármű.
A buszos forma lehetővé teszi, hogy hátul is jobban elférjenek az utasok a 3,8 méteres kocsiban. A könnyű városi használatért igazán fordulékonnyá tették a Materia-t, mindössze 9,8 méter a fordulóköre.
Egyszerű, de izgalmas formát rajzoltak a Materia-nak a tervezők, de sikerült a dobozformát a masszív sárvédőívekkel, és látványos lámpákkal átformázni. A vagány megjelenés a kocsi arányainak is köszönhető, hiszen míg az övvonal viszonylag magasan fut, addig az üvegfelületek az átlagnál kisebbek, ahogy a Chrysler 300C-nél is.
A mindössze 1080 kilogrammos kocsit négyhengeres, 1,5 literes benzinmotor mozgatja. Ennek legnagyobb teljesítménye 105 lóerő, míg a maximális forgatónyomaték 140 newtonméter. A Materia 2007 tavasz kerül a kereskedőkhöz, elsősorban az Opel Meriva, Nissan Note, Fiat Idea stb. formájú járműveknek állítva konkurenciát.