Mind a ballisztikai acéllemezek, mind az üvegezés a nemzetközi normáknak megfelelően készült, és teljesíti is azok előírásait. Ezeken felül a kocsi védelmet nyújt a gránátok repeszdarabjai ellen, s az üzemanyagtartályt is úgy alakították ki, hogy ne tudjon kigyulladni.
A Quattroporte ezen modelljeit defekttűrő abroncsokkal látják el, amelyeken a kocsi még akkor is képes elhagyni a helyszínt, ha mind a négy kerekét találat érte. Különleges megrendelés esetén a többrétegű oldalsó biztonsági üvegek akár le is süllyeszthetők. S ha valaki kintről érdeklődik valami iránt, de nem óhajtunk neki ablakot nyitni, „kaputelefonnal” tudunk bentről kommunikálni, mondjuk a Nyugati lámpáinál garázdálkodó ablakmosókkal.
Kívülről teljesen láthatatlan, hogy a jármű páncélozott, így a Quattroporte nem úgy néz ki, mint egy pénzszállító, sőt megőrizte csodás formáját. Azonban a gravitációt nem lehet becsapni, így a nagyobb tömeg miatt szemben a széria modell 275 km/órás sebességével, a páncélozott változat végsebességét 230 km/órában szabályozták.
Továbbra is 4,2 literes V8-as motor van a kocsi orrában, ami változatlanul 400 lóerőt tud. Viszont a fékeket, a futóművet és a menetstabilizáló-rendszert a magas igénybevételhez igazították.