Vélhetően fejek fognak hullani a Shanghai Automotive Industry Corporationnél, miután mégsem sikerült a cégnek megszereznie a Rover márkanevet. Ahogy arról korábban beszámoltunk, a kínai cég vásárolta meg a felszámolás alatt álló Rover maradványait (a gyárat, gépeket, illetve a modellek gyártási jogait, terveit).
A cég pár éven belül szeretett is volna piacra lépni a kissé átalakított 75-ös, illetve 45-ös kínai modellekkel. A brit márka nevében rejlő marketingpotenciált persze a vállalat nem hagyta volna elsorvadni: Rover márkanév alatt forgalmazta volna az autókat. Akkor úgy tűnt, hogy sikerül megegyezni a BMW-vel is, aki hajlandó lett volna eladni a nevet és a hozzá tartozó jogokat.
Csakhogy a most nyilvánosságra került tények szerint, amikor a Ford 2000-ben megvásárolta a BMW-től a Land Rovert, a szerződésben szerepelt egy kikötés a Rover névvel kapcsolatban. A Fordnak elővásárlási joga van a Rover névre, amit a hírek szerint most le is hív.
Nem mintha a komoly gondokkal küzdő Fordnak bármiféle tervei lennének a márkával, csupán szeretnék fenntartani a Rover név presztizsét, mégpedig elsősorban a Land Rover/Range Rover modellek miatt. Márpedig a Ford szerint nem érdemes kockáztatni, hogy egy kínai gyártó esetleg kétes minőségű modelleket készítsen Rover néven.
A mentőakció nem lesz olcsó mulatság, a hírek szerint 6 millió fontot (kb. 2,5 milliárd forint) fizet a Ford a BMW-nek. Ez pedig komoly problémát jelent a Shanghai Automotive-nak, hiszen igazi név nélkül, akármilyen olcsó legyen is, nehezebb lesz eladni az autóikat.