Palik Laci új sportágban
Szeptember 29. október 1. között a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) GT sorozata érkezik hozzánk. Amellett, hogy a mezőnyben számos neves, a Forma-1-et is megjárt versenyzővel is találkozunk, lesz két magyar résztvevője is a versenynek.

Zengő Zoltán, aki itthon legutóbb SEAT Leonnal illetve Alteával versenyzett, régóta tervezi, hogy elindul a GT sorozatban. Most a Magyar Nemzeti Autósport Szövetség alelnökének, Frank Tamásnak a segítségével sikerült egy felkészült csapatot találnia terve megvalósításához.

A GT versenyek hosszú távúak, az autók 500 kilométert vagy maximum három órát mennek. Viszont a szabályok szerint egy pilóta maximum 270 kilométert vezethet, ezért a csapatoknak két pilótát kell egy autóhoz felsorakoztatniuk. Zengőnek tehát szüksége volt egy partnerre is, akit végül Palik László személyében talált meg.

A Dakar Ralit is megjárt kommentátor az utóbbi időben nem csak tereprali, de a gyorsasági és a raliszakág futamain is részt vett, sőt már Forma-1-es autót is volt szerencséje próbálni. Nem csoda, ha nem kérette sokat magát, amikor megkapta a felkérést a GT futamra.

Két kategóriában, GT1, illetve GT2-ben versenyeznek a résztvevők, előbbiek akár 800 lóerős, míg utóbbiak is kb. 500 lovas teljesítményű motorokat használnak. Corvette-ek, Aston Martinok, Ferrarik, Porschék, Saleenek nyüzsögnek minden mennyiségben.

A felhajtást leginkább a Forma-1-hez lehetne hasonlítani, huszonhét vérprofi csapat verseng egymással. S ahogy az F1-ben, itt is nagy taktikai csata dúl a pályán kívül is, a kerékcserék és tankolások beosztásában. A versenyek nem hagyományos, hanem az úgynevezett Le Mans-i repülőrajt szerint indulnak.

Zengő és Palik egy 2003-as Porsche 911 GT3 RS-sel vág neki a 115 körös versenynek. A 470 lóerős versenyautó akár 325 km/órás tempóra is képes. A magyar versenyzők a GT2-es osztályban indulnak, és elsődleges céljuk a „tisztes helytállás”.

Akik kedvelik a gyors kocsikat, azoknak szinte kötelező a rendezvény, annál is inkább miután teljesen ingyenes, belépőt nem kell fizetni. Sőt, Budapestről a József Attila Színház elől ingyenes buszjárat viszi az utasokat a Hungaroringre, ahol a sportkocsik mellett a hazai márkakupák és a teljes gyorsasági szakág képviselőinek is látható lesz egy versenye.