Mustang, a narancs erejével
A német GeigerCars talán a legnagyobb amerikaiautó-importőr és egyben -tuningoló Németországban. Nemrég kezdte meg a Ford Mustang csúcsváltozata, a Shelby Cobra GT 500 értékesítését. Ám azért, hogy azoknak se kelljen lemondaniuk a plusz lóerőkről, akik már beszereztek egyet a „csak” 300 lovas Mustang GT-ből, a cég elkészítette annak beaszpirinezett változatát.

Mustang GT 520 néven fut, mit fut, száguld az új tanulmányautó, amely név egyúttal egyértelműen el is árulja, hogy mennyit tud a hozzá tartozó objektum. Ahhoz, hogy a német szakemberek elérjék az 520 lóerős teljesítményt, 4,6 literről 5200-asra növelték a motor hengerűrtartalmát. Amellett, hogy olyan alapvető elemeket, mint a főtengely, a hajtókar illetve vezérműtengely, kicseréltek, az átalakítás legfőbb mozzanata a kompresszor beépítése volt.

Ahogy egy bemutatóautónál kell, alkalomhoz illő, a Msutang feltűnő, narancssárga ruhát kapott. Plusz vadiúj első, illetve hátsó lökhárítót is, amelyek ugyanúgy a leszorítóerőt növelik, mint ahogy a csomagtartóra szerelt hatalmas vasalódeszka.

A motorháztetőt, illetve az első ütközőt úgy alakították át a mérnökök, hogy több levegő juthasson a V8-as blokknak, illetve a hűtőknek. Az optikai csomagot egyedi küszöbök, illetve hatalmas felnik teszik teljessé. A krómozott, 20 colos tárcsákon elöl 255/35, hátul 285/30-as papucsok feszítenek, amik a jobb stabilitás érdekében remekül össze lett dolgozva az állítható sportfutóművel.

Nemcsak száguldozni, de masszívan lassulni is lehet a GT 520-al, hiszen a német szakemberek lecserélték a fékeket. Elöl és hátul egyaránt 355 milliméteres tárcsákat, és négydugattyús féknyergeket alkalmaznak.

Az utastér egyes elemeit a karosszériával megegyező színre fényezték, míg az üléseket puha bőrrel vonták be. A megfelelő élményért pedig az a 10 000 wattos hifi felelős, amely nem csak jól szól, de látványnak sem rossz, miután a mélynyomókat és az erősítőket a hátsó ülés helyére építették be. A rendszer nemcsak zenét tud fröcskölni az útra, de az 5.1-es hangzással képes támogatni a fejegységen nézhető DVD-filmet.

A több mint 560 Nm-es nyomatékra képes motorral mindössze 4,2 másodperc kell ahhoz, hogy az amerikai kupé elérje a százas tempót a rajt után. A Münchenben kihegyezett Mustang végsebessége 287 km/óra lett. Amennyiben a normál GT motorhoz társítjuk a mechanikus feltöltőt, a teljesítmény 412 lóerőre ugrik.