Az első hibrid Sprinter kulcsait a Hannoveri Nemzetközi Haszonjármű-kiállításon adták át a világ legnagyobb futárszolgálataként ismert FedEx képviselőjének. A következő hónapokban Párizs utcáin lehet majd találkozni a környezetkímélő Sprinterrel. Ha a kocsi beváltja a hozzáfűzött reményeket, akkor a FedEx további példányok beszerzését is tervbe veszi.

Akku a padló alatt

Annak érdekében, hogy a hibridhajtáshoz szükséges 15 kWh-ás lítium-ion akkumulátorok ne foglaljanak el értékes helyet a rakomány elől, bekerültek a padlólemez alá.

A dobozos hajtásáról 154 lovas dízel, illetve a motor és az automatikus váltó közé épített 94 lóerős villanymotor kettőse gondoskodik. Tisztán elektromos üzemmódban akár 30 kilométert is képes megtenni a postakocsi, szinte teljes csendben és mindenféle károsanyag-kibocsátás nélkül. Teljes terhelésnél viszont vállvetve dolgozik mindkét erőforrás a 3,5 tonnányi áruval terhelhető Sprinterben.

Konnektorba dugható

Lejtmenetben, fékezéskor a villanymotor generátorként viselkedve tölti az akkumulátorokat, de a töltés akkor is megoldható, ha a Sprinter egy helyben áll. Ekkor hálózati feszültségre kapcsolva lehet regenerálni a lemerült telepeket, magyarán szokjunk hozzá a gondolathoz, hogy vidám postások kopogtatnak az ablakon, némi áramot kérve, miközben vadul hessegetik a csaholó kutyákat.