A nemrég bemutatott működőképes modellben a Honda saját fejlesztésű, új generációs üzemanyagcellája kapott helyet. Ez a korábbinál erősebb, 20 százalékkal kevesebb helyet foglal és 30 százalékkal könnyebb is. Legnagyobb teljesítménye 134 lóerő, ami éppen elegendő a hajtásláncban helyet foglaló 129 lovas villanymotor táplálására, aminek súlyából szintén képesek voltak lefaragni a mérnökök.
Egy feltöltéssel 570 km-t lehet megtenni, az üzemanyagcellás, négyszemélyes kocsi csúcssebessége pedig 160 km/óra. Üzemanyagként nagy nyomású hidrogént kell tankolni a kocsiban, amire egyelőre sok helyen nincs lehetőség, bár ha a hidrogénhajtású autók kifejlesztése nagyobb lendületet kap, minden bizonnyal a hidrogénkutak is gombamód szaporodnak majd. És bizonyára lesz hidrogénszőkítés is.
Legutóbb a BMW jelentette be, hogy sorozatgyártásra érett hidrogénhajtású modellel jelentkezik néhány éven belül. Igaz, ők a Hondával ellentétben nem az üzemanyagcellás megoldást részesítik előnyben, hanem némileg átalakított, olcsón gyártható belsőégésű motorban eltüzelt hidrogénben látják a jövőt.