A piackutatások megmutatták, hogy egyre több európai vevő dönt a szabadidő-autók mellett. Míg 2001-ben 325 ezer fogyott belőlük, addig 2006-ban ez a szám eléri a félmilliót is, 2009-re pedig további 35 százalékos piacnövekedést prognosztizálnak. Ezért két új modellel is harcba indulnak a vevők kegyeiért.
Pajero: eddig verte Palik Nissanját
Azt hihetnénk, hogy a régi Pajero kissé felújított változatát hozta el Párizsba a Mitsubishi, de ez nem igaz. A gyár felmérései szerint a Pajero vevők 70 százaléka autóvásárláskor újra ezt modellt veszi, és nem akarnak durva változásokat.
Így aztán az autó megújult, bár ez alig látszik, kivéve az első fényszórókon. Egyelőre az ötajtós változatot mutatták meg, de továbbra is választható a rövidebb 3 ajtós is. Mindkettő ötszemélyes, de a hosszú kivitelt felárért további két üléssel is felszerelik.
Két motorral gyártják majd a Pajerót. Továbbra is lesz 3.2-es négyhengeres dízel, amely manuális váltóval 160 lóerős, de egy tízessel többet tud, ha automatával rendelik meg. A teljesítménytöbblet nem feltétlenül éri meg, hiszen forgatónyomatékban a kézi a nyerő: 381 Nm a 373 ellen.
Az eddigi 3.5 GDI benzinmotor helyét az Amerikában forgalmazott Eclipse 3,8-as V6-osa vette át, a korábbi 202 helyett 250 lóerővel. A motorokhoz ötfokozatú manuális, vagy kézzel is kapcsolható ötfokozatú automata váltó választható.
Az összkerékhajtású kocsihoz mostantól szériában jár a kipörgésgátló, a menetstabilizáló, az ABS és a fékasszisztens és fékrásegítő is. Átalakították a járgány futóművét, aminek előnyét elsősorban aszfaltos autózásnál élvezheti a vezető, a karosszéria mozgásait 25 százalékkal sikerült csökkenteni, a kocsi így sokkal nyugodtabb nagy tempónál.
Hasonlóan az utcai autóhoz, a Pajero versenykivitelének is elkészült legújabb változata. Nem csak a fényszórókat cserélték újra, de módosítottak az autó súlyelosztásán és futóművén is. Bent több hely jut a vezetőnek és navigátorának és az utascella is biztonságosabb lett. A cél egyértelmű, legyőzni a Dakaron a Volkswagen Touareget, de az elpáholás vonatkozik minden résztvevőre, így Palik Lacira is.
Mitsubishi Outlander Concept:
Bár Japánban már 2005 októbere óta a piacon van az új Mitsubishi Outlander, Európában egyelőre nem lehet kapni. 2007 elejére érkeznek meg a kereskedésekbe az első autók. Bár a Párizsi Autószalonon koncepcióautóként mutatták be, a nagyközönség szinte a szériaautót nézhette meg, a végső változatról eltűnnek majd a LED-es fényszórók.
A kocsi fő ellenfele a kategória meghatározó modellje, a Toyota RAV 4. A kocsi a DaimlerChryslerrel közösen fejlesztett C-szegmenses padlólemezre épül, ez az első kocsi, amelyiknél felhasználták, de a következő két évben további járműveknél is alkalmazzák majd.
Elődjéhez képest tíz centivel nőtt az Outlander, ami lehetővé teszi, hogy a hátsó sorban ülők kényelmesebb helyet kapjanak. Az Outlander belsejében hét személynek jut hely, 2-3-2-es üléskiosztással. Ha inkább a nagyobb csomagtartóra van szükség, mint az utolsó sor üléshelyeire, azok a padlóba hajtogathatóak.
Elődjével szemben dízel erőforrás is lesz, méghozzá a Volkswagen 2.0 literes 140 lóerős motorja. A 310 newtonméteres maximális nyomaték hatfokozatú manuális váltón jut a kerekekhez, a kocsi ezzel 190 km/órás végsebességre képes. Ezen kívül egy 170 lovas négyhengeres illetve egy újfejlesztésű V6-os blokkal lesz rendelhető a kocsi. Utóbbi 220 lóerőt tud.
Elektromos vezérlésű négykerékhajtással szerelik az Outlandert. Alaphelyzetben az alacsonyabb üzemanyag-fogyasztásért csak egyik tengely kerekei hajtottak, ám ha az útviszonyok illetve az időjárás megköveteli, a vezető egy kapcsoló elforgatásával pillanatok alatt bevonhatja a másik két kereket is. A haladást kipörgésgátló és menetstabilizáló elektronika is segíti.