A Caparo Vehicle Technologies megépítette az első, XP1 névre hallgató prototípust a T1-es utcai kocsijából. Az autó mindenre kiterjedő tesztjeit már csinálják is a szakemberek.

A második számú prototípus, aminek XP2 lesz a neve, a várakozások szerint még idén karácsonyig elkészülhet. Ezt az XP1-hez hasonlóan megbízhatósági és gyorsasági szempontok szerint vizsgálják majd, de megnézik azt is, hogyan viselkedik közúti körülmények között az amúgy inkább versenypályára született kocsi.

A Caparo T1-es sportkocsija alig 500 kilogrammot nyom, 2,4 literes V8-as motorja 500 lóerős, amit 10 500-as fordulatszámon ad le. Ezzel a teljesítménnyel utcai körülmények között szinte verhetetlen, 2,5 másodperces gyorsulást produkál a gép, de a 160-as tempó eléréséhez is mindössze öt másodpercet kell várni.

Gyári adatai szerint figyelemreméltó, 3g-s oldalgyorsulást és hasonlóan kegyetlen lassulást tapasztalhat a gép sofőrje, amire a belső szerveinek gyors átrendeződése hívhatja fel a figyelmét.

Ha a tesztek sikerrel járnak, és a cég vezetői úgy döntenek, hogy a pénzes autóvezetők felkészültek egy ehhez hasonló játékszerre, akkor az első példányok a tavasz elejére már a megrendelők garázsában várhatják a spontán városi futam kezdetét.