Úton a Nyolcfejű Kígyó
Az ismeretlenség homályában megbúvó Mitsuoka márka korábban csupán átalakított Nissanokat, illetve mikroautókat kínált vásárlóinak. 2001-ben azonban egy igazi nagy dobással, a Honda NSX alapjaira épített Orochi tanulmányautóval, s annak meghökkentő formájával hívta fel magára az autós szakma figyelmét.

A korabeli koncepcióautó mára valósággá vált, azonban nem sok fog belőle készülni, mindössze 400 darab mászik le az elkövetkezendő négy évben a futószalagról. 19 millió forintos áráért feltűnő, európai szemnek szépnek nehezen mondható külsőt, és izmos motort kap a bizarr ízlésű tulajdonosi réteg.

A nyolcfejű kígyóról, a japán mitológia egyik legismertebb szörnyéről elnevezett sportkocsi új, a Toyotától származó motort kapott. Ez a V6-os, 3,3 literes blokk 230 ló gyeplőjét adja a sofőr kezébe. Hogy miért cserélték le az NSX 3.0 literes, 280 lovas blokkját, rejtély. A nyolcfejű kígyó soklovas motorja (csodás, tobzódó képzavar) középre került, – ahogy az NSX-nél is, – s erejét az ötfokozatú automatikus váltó a hátsó kerekek felé továbbítja.

Akinek ennyi pénze nincs különleges autóra, azoknak is tud mit ajánlani a kis cég, igaz az már a másik véglet. Az előre gyártott elemekből otthon összerakható kiskocsi a ’30-as évek versenyautóira hajaz, igaz a kétütemű, 50 köbcentis motorja minden, csak nem sportos. A nyolcfejű mellet ez biza csak afféle egyfejű Süsü: 180 kg-os négykerekű legfeljebb 50 km/órával képes száguldani, cserébe viszont jutányos áron 1,4 millió forinttól megkaparintható.