Meglepetés senkit nem fog érni, a kocsi előlröl az S80-asra hasonlít majd, míg oldalról és hátulról a V50-es svéd köszön vissza amellett, hogy persze teljesen önálló modellről beszélünk. Ahogy a jelenlegi hetvenes, úgy a jövőre érkező kocsi is a D oszlopon végigfutó hátsó lámpát kap.
Bár ezt még nem láttuk, de a pletykák szerint az utastér is az S80-aséra hasonlít majd leginkább. A műszeregységet két kerek óra alkotja, a középkonzol pedig itt is lebegő lesz. Akik már most választanának maguknak a V70-es kínálatából, könnyedén megtehetik, hiszen bár tutira nem vehető, de itt is az ismert motorokat alkalmazzák majd.
Lesz 2.0 és 2.5 literes turbós, öthengeres 180 illetve 210 lóerővel, 3.2-es soros hatos 238 lóerővel. A sportos vevőknek is kijut a jóból nekik ott a T5 260 lóerővel. Az R osztályról egyelőre nem hallottunk, de ha lesz, biztos hozza a 300-as ménest.
A dízelt kedvelők a 2.4-es blokk variánsai között szemezgethetnek 126, 163 vagy 185 lóerő juthat nekik. Ki-ki kedve és ízlése szerint választhat kézi vagy automataváltó közül, egyben megegyeznek, mindkettőbe hat fokozat jutott. Alapban elsőkerék-hajtású a V70, de ezúttal is bevetik az AWD összkerékhajtást is, ami akkor juttat nyomatékot a hátsó kerekekre, ha az elsők kipörögtek.
Ez a rendszer adja az alapját az XC70-nek is, amely szintén nem marad el. A magasított, fényezetlen műanyagokkal feldobott szabadidő-autó fél-egy évvel később érkezik, mint a V70. Azt állítólag jövő tavasszal a Genfi Autószalonon leplezik le, de miután az amerikai piacon rendkívül sikeres a kombi Volvo, lehet, hogy az USA-ba hamarabb megérkezik.