Igazuk volt, a szériaváltozatot bemutató képek teljesen higgadt autót tárnak elénk. Ráismerni az új Yaris fiatalos lendületére, az Avensis mackós orrára, de forradalmat még nyomokban sem látni. Ellenben a technikai oldal megfelelően felépített.
Három és ötajtós karosszériával készül az Auris (a limuzin marad Corolla),két benzines illetve három dízelmotor közül választhatnak hajtóerőt a tulajdonosok. Az 1.4-es régi ismerős, az új fejlesztésű 124 lóerős 1.6-os benzinmotor ígéretesnek tűnik. A gázolajos változatok 1.4, 2.0 és 2.2 literes hengerűrtartalommal készülnek. A legerősebb Auris a kategória legfürgébb dízeljét hozza a piacra, hiszen 177 lóerőt illetve 400 Nm-t vet be. Ezzel szemben a VW Golf 170, az Opel Astra 150, a Mazda3 109, a Honda Civic 140 lóerőt mutathat fel.
A benzinesek és legkisebb dízel ötfokozatú, a két erősebb öngyulladós hatfokozatú manuális váltót kap. Akik az automatát részesítik előnyben, ők az 1.6-os benzineshez és az 1.4-es dízelhez rendelhetnek M-MT váltót. A vezető rábízhatja a váltást az elektronikára vagy maga is oszthat parancsot akár a kormányon lévő karokkal.
Ahogy elődje, úgy az Auris is 2,6 méteres tengelytávval született, amihez rövid karosszériatúlnyúlások tartoznak. Az új Toyota 4,22 méter hosszú.
A hivatalos premierre a decemberi Bolognai Autószalonon kerül sor. Az értékesítés idehaza 2007 első negyedévében kezdődik. Japánban a jobbkormányos verzió már a piacon van. A Toyota 2008-ban nem kevesebb mint 1,2 millió autót szeretne eladni Európában és ebben komoly szerepet szán az Aurisnak is. A Corolla nevet további vivő limuzinra még várnunk kell egy keveset, Japánban persze már ez is kapható.