Ám addig is be kell érni az első fotókkal és némi információval. Ahogy eddig mindig, az új Works változat is egyedi spoiler-szettet kap. Rögtön látni különbséget a nagyobb légbeömlőről, de újak a küszöbök és a hátsó ütköző is. A leglátványosabb elem azonban a tetőre ültetetett szárny, melyet a versenysport jegyében karbonból formázták meg.
19 colos magasfényűre polírozott ötküllős felnik és alacsony profilú gumik kerülnek a csúcs MINI-re, de a gyorsabb kanyarvételért sportfutóművet illetve toronymerevítőt is kapott picike. Szénszálas anyagból készül az intercooler hűtőnyílás a motorháztetőn, ugyanúgy, mint a külső visszapillantók borítása.
Nem kevésbé lesz versenyautós az utastér sem: karbon betétek a műszerfalra, az ajtókra, felárért pedig versenyüléseket kaphatunk, melyek igazán különlegesek, mert oldallégzsákok is vannak a kocsiban. Újdonságként a fordulatszámmérő alatt 11 tagú LED-sor figyel, ezen a középső zöldtől a sárgákon át a szélső pirosak felé futó fény jelzi a pilótának, hogy megérett az idő a váltásra.
Az sem változott, hogy a MINI-k még úgy is megőrzik gyári garanciájukat, ha a John Cooper Works tuning csomaggal is rendelik meg azokat. Erre azonban a jövő év végéig még várni kell: csak a 2008-as modellévtől készülnek a kocsik.
Visszatekintés:
John Cooper autóversenyző a 40-es évek végén hívta életre cégét, amely versenyautókat készített. Gyártottak orrmotoros Formula-2-es versenyautókat, melyben még Juan Manuel Fango is ült. Az ötvenes évek végén tértek át a farmotoros versenyautók gyártására, amikor a legnagyobbak, mint a Ferrari vagy a Maserati még farmotorosok voltak.
1958-ban Stirling Moss megszerezte az első futamgyőzelmet egy John Cooper-féle farmotoros autóval. Jack Brabham pedig egy évre rá konstruktőri világbajnoki címet nyert a Forma-1-ben szintén egy Cooper versenyautóval.
Az igazi sikert azonban a hatvanas évek hozták meg a cégnek. Ekkor kezdtek el Miniket átalakítani pálya- és raliversenyekre. Mindez olyan jól sikerült, hogy 1964 és 67 között sorozatban háromszor is ilyen autók nyerték a Monte-Carlo Ralit, ami rendkívüli elismerést, illetve ismertséget hozott a műhelynek.
A 80-as években aztán a gyár az olyan kiegészítők gyártására állt rá, melyekkel a hagyományos Miniket Mini Cooperré lehetett átalakítani. John Cooper 2000-ben halt meg, a céget fia, Mike Cooper vezeti, aki már az új MINI megjelenésekor egy erősebb változat kialakításán törte a fejét.