A mi zsebünkre megy

A 2007-es díjakkal kapcsolatban a biztositas.hu megjegyzi, hogy a megtakarítások mértéke továbbra is jelentős lehet, és az egyes biztosítótársaságok ajánlatai között idén is komoly árkülönbségek vannak. Számos biztosítónál az inflációt meghaladó áremelés tapasztalható.

Nincsenek különösebben új elemek az idei tarifában, de egyes biztosítók új értékesítési területek felé nyitottak. Megjelent például a Groupama-CORA, és a Generali-TESCO szövetség is a kínálatban, akik az áruházakban is megpróbálják becserkészni az autósokat.

Egyre összetettebb

Aki meg akarja találni a számára legmegfelelőbb tarifát, annak érdemes felkötnie a gatyáját. Idén minden eddiginél bonyolultabb rendszerben dolgoznak a biztosítók. A megjelenő díjtáblázatok több mint százféle kedvezményt és területi besorolást tartalmaznak, tucatnyi korcsoporttal és szorzók tömkelegével.

Várhatóan idén is tovább nő az Internet szerepe. Míg 2002-ben kétezren, 2005-ben már 35 ezren választották a biztosítás megkötésének online módját. 2006-ban már a kötések 1/3-a, csak novemberben mintegy 87 ezer szerződés köttethet a világhálón keresztül a biztositas.hu becslése szerint és mintegy 1,5 millió látogatót érdekelhetnek a tarifák. Az átlagos megtakarítást ez esetben 18 500 forintra taksálják.

Kicsik a nagyok ellen

Az alkuszcég megállapításai szerint a nagy biztosítók nem tudnak engedni a náluk lévő állomány díjaiból, ezért inkább reklámra költenek. A biztosítottak számát növelni akaró – alacsonyabb díjjal dolgozó – kicsik viszont igyekeznek minél kedvezőbb díjakat kialakítani, egyszerű, közérthetőbb tarifákat kínálva.

Sokan emelnek

Általános azonban a díjemelés. A K&H például közel tíz százalékkal kér többet, de öt százaléknál magasabb emelésre kell számítani az OTP, a Posta és az Union ügyfeleinek is. Az ismert árak tekintetében a legkisebb mértékben az AEGON emelt, mindössze 1,5 százalékot, viszont a MÁV-nál nem lesz többletfizetés. Az egyesület megőrizte tavalyi árait. A piacvezető Allianz árairól még nem tudnunk.

Ismét van egy új belépője a biztosítási piacnak, mégpedig a Signal Biztosító Rt. 100 ezer ügyfelet szeretnének magukhoz kötni, de nem most, hanem hosszú távon. Nem a korábbi belépők nagyon alacsony áraival érkeznek, hanem inkább egy a biztosítás szempontjából kevésbé rizikós szegmensben, a vidékieknek nyújtanak alternatívát.