Fantasztikus sikereket tudhat magának a KTM: a Dakaron, 2001 óta minden évben az ő motorjuk volt a leggyorsabb a sivatagi versenyen. Ám a győzelmeket beárnyékolják a balesetek, 2005-ben Fabrizio Meoni elesett és meghalt, aztán sajnos idén januárban Andy Caldecott versenye is tragikus véget ért.

Épp ezért az új motorok fejlesztésével egyidejűleg a KTM jelentős energiát fordít a motorosok biztonságának javítására is. A terepen motorozók érdekében a KTM új nyaktámaszt fejlesztett ki, melynek prototípusát a kölni Intermot kiállításon láthatta először a nagyközönség.

A sportorvos, Dr. Chris Leatt közreműködésével kifejlesztett eszköz a nyak sérüléseinek elkerülésére szolgál. Egy ehhez hasonló eszköz, a HANS már kötelező biztonsági eszköz a Forma-1-ben. Az új felszerelést a KTM teljes csapata használja már, az osztrák cég szeretné belátható időn belül szériaéretté tenni, amit aztán bárki megvásárolhat majd.

A fejlesztésben résztvevő Cyril Despres, aki tavaly elesett a Dakaron, úgy nyilatkozott, hogy a prototípus tesztelése (persze nem esett vele, csak viselte) kifejezetten jó eredményt hozott. Az eszköz egyáltalán nem akadályozza a szabad mozgásban, szinte észrevétlenül nyújt védelmet.