Jobban fogott a tervezők ceruzája az utastérben: a smart belseje, amellett, hogy megőrizte apukája játékosságát, sokkal jobb minőséget ígér. A legfontosabb újdonság azonban az, hogy a kocsi tágasabb lett, hiszen a smart már nem is olyan small, azaz kicsi.
Egészen pontosan 19,5 centivel hosszabb mint elődje, ami nemcsak az utasoknak, de csomagjaiknak is jó, hiszen azok egy 70 literrel bővebb, 220 literes raktérbe kerülhetnek. Az kos járműnek nemcsak a teljes hossza, de a tengelytávja is megnyúlt 5,5 centivel, amire szükség is van, mert az új motorok erősebbek, így az autó még jobban swift (vagyis fürge) is lett.
A jövőben a Mitsubishitől származó, egyliteres motorok adják ki a benzines palettát. A háromhengeres blokk 61, 71 és 84 lóerős változatban kerül a hátsó tengely fölé. Megmaradt a jelenlegi modellben használt 0,8 literes turbódízel erőforrás, ámde immár 45 lóerőt nyom ki magából. Az új modell stabilitása jobb, mint a korábbié volt, így az elektronika most többet enged a vezetőnek: a benzinesekkel akár 145 km/ órával, – tízzel többel, mint korábban – lehet autózni.
A dízellel továbbra is csak 135-ig lehet gyorsítani, ellenben állítólag beéri három liter gázolajjal. Továbbra sincs manuális váltó a kínálatban, a smart fortwo ötfokozatú, kézzel is kapcsolható Getrag automatát kap.
2007 végétől a 71 lóerős változat Stop-and-Go kivitelben is készül majd. Ennél, ha a vezető álló helyzetben – például piros lámpánál – nyomja a fékpedált, a motor leáll, majd a gázpedál megnyomására a háromhengeres blokk újra életre kell. Mindez tovább csökkenti a jármű amúgy is alacsony fogyasztását. Az új fortwo-t eleve úgy tervezték, hogy a jövőben könnyen átépíthető legyen földgáz-, vagy elektromos hajtásra is.
Már készül a Brabus változat is, amit várhatóan jövő éve elején ismerhetünk meg. A mostani bemutató alakalmával nemcsak a hagyományos zárt modellt leplezték le, de a kabriót is. Az 2007-es kabrió vászonteteje bármilyen sebességnél nyitható és zárható egyetlen gombnyomásra, már nem kell megállni ezért. A hátsó szélvédő itt is üvegből van és fűthető.
A biztonságról továbbra is a látványos tridion cella gondoskodik. A szériafelszereltség része a két első légzsák, a hárompontos biztonsági övek, övfeszítőkkel és överő-határolóval, de nem kell felárat fizetni az ABS-ért és a menetstabilizálóért, valamint a fékasszisztensért sem.
Felárért viszont szinte minden jóval felszerelik a miniautót: jöhet függönylégzsák, esőszenzor, elektromos szervokormány, ülésfűtés, bőrborítás, sőt még akár mélynyomó is kérhető a hifihez.