2008-ban, amellett, hogy a Fiat egy új kisteherautót is bemutat, és a Lanciánál megkezdik a Delta HPE forgalmazását, az igazi újdonság az Alfa Junior lesz. A sportos kompakt modell egyértelmű célja, hogy a fiatal korosztályból szerezzen vevőket az olasz márkának. A négyméteres kocsi a MINI, és a fejlesztés alatt álló Audi A1 ellenfele lesz. Agresszív orr-rész, vékony üvegfelületek teszik majd izgalmassá a tipikus Alfa-jegyekkel felruházott gépet.
2009-ben még több újdonságra lehet számítani. A Fiat új kiskategóriás autót mutat be, mely több karosszériaváltozatban is készül majd, a másodikat egy évvel később leplezik le. Ez azért is érdekes, mert abban a kategóriában ott a Grande Punto, de a sima Punto is, amelyet 2008-ban egy frissítéssel készülnek a piacon tartani, amellett, hogy 2008-ban már kabrió is lesz az 500-asból. Így a Fiat visszatér korábbi sikereinek megalapozóihoz, a kisautókhoz.
2009-ben amellett, hogy megérkezik az új Dobló, illetve felújítják a Sedicit, egy újabb szabadidő-autóval is bővíti a kínálatát a Fiat. A Lanciánál ezalatt az új Ypsilont és egy Specialtynek nevezett autót ismerhetünk meg. Ez utóbbi vélhetően a Fulvia kupé lesz.
Az Alfa Romeo 2009-ben váltja le a 147-est, a C szegmens új autója valószínűleg 149 néven mutatkozik majd be. A 4,4 méteres járgányban már benne lesz a cég 1,4 literes, 120 lóerős turbómotorja. Sőt ugyanebben az évben váltják le a jelenlegi csúcsmodellt, a 166-ost. A 169-es Alfa erősen kupéjellegű formát kap, hasonló lesz e jelenlegi Maserati Quattroportéhoz, formája követi majd az Italdesign Visconti jegyeit. Az ötméteres autóban várhatóan lesz egy Ferrari-eredetű V8-as motor is, azért mert az olasz márka szeretne visszatérni az USA-ba, ahol ez lehet a siker alapfeltétele a szegmensben.
Ezzel 2009-ben szinte a teljes Alfa paletta megújul, hiszen a 159, a Brera és Spider is átesik a „kötelező” modellfrissítésen. 2010-ben pedig még egy tag csatlakozik a családhoz: ekkor érkezik az Alfa nagyobbik szabadidő-autója, amely 2003-ban Kamal néven mutatkozott be tanulmányként. A 4,6 méteresre tervezett járgány nem feledteti el a hagyományokat, lendületes kupé formát kap, négykerék-hajtással és emelt hasmagassággal látja majd meg a napvilágot.
2010-ben a Bravo hagyományos és limuzin változatának felfrissítése mellett kombi karosszériával is piacra kerül. Négy év múlva ismerhetjük meg az új Pandát is.