Leginkább egy Passat kombi és egy Audi Q7 keverékére emlékeztet a Volkswagen tanulmányautója, a Neeza. A karosszéria alsó része a Passaté, csak az egyes részletek mások, mint a fényszórók. A tetőív viszont az Audi Q7-estől érkezhetett, a hasonlóság kísérteties. A VW-nek jelenleg nincs igazi szabadidő-autója, hiszen a Polo Cross, illetve a Cross Golf nem tekinthető annak.
Viszont ha a Passatban alkalmazott 4 Motion hajtást kombináljuk az emelt hasmagassággal, akkor már meg is alkottuk az Audi Allroad quattro ellenfelét.
Ez persze csak gondolatjáték, hiszen a mindössze Neezáról annyi tudható, hogy a hagyományoshoz képest magasabban van a karosszériája. A kocsi hatalmas üvegtetőt kapott, ami tágasabb érzést kelt az utastérben ülve. Egymással szemben nyíló ajtókon át lehet a belsejébe jutni, amit megkönnyít az is, hogy nincs B oszlop. De keretet sem kaptak az ajtók, így a kupés kialakítás még erősebb.
A kocsi kényelmét és variálhatóságát olyan megoldások segítik elő, mint a megfordítható első ülések, melyekkel egy kis nappali alakítható ki odabenn, ahol a spéci hifi digitális, a kocsi merevlemezén tárolt alapanyagból alkot muzsikát.
Másik érdekesség, hogy felülről nézve a hátsó ülés egy S betűt formáz, azaz bal oldalon nagyobb helye van a lábnak, mint jobbon. Hogy ennek mi értelme, arra nem jöttünk rá (balra hátra ülhet a család lova?), de izgalmas és dizájnos, az biztos.