Utasterébe, a márka hírnevének megfelelően, csupa kiváló minőségű, kézzel megmunkált, igényes anyag került. Az autó elejében dübörgő ultramodern V8-as motort a németországi Kölnben szerelik össze, szintén kézi munkával.
Háromrétegű szövetből készült teteje agresszív megjelenést kölcsönöz a kocsinak, nyitott állapotban pedig a kocsi hátuljában lapul. Nyitása, csukása gombnyomással vezérelhető, és mindössze 18 másodpercet vesz igénybe. Legfeljebb 50 km/órás tempóig engedi az elektronika, hogy menet közben nyitogassák a tetőt.
Mind a vezető, mind az utasa meglehetősen alacsonyan, az autó súlypontjához közel ülnek, ezzel is tovább hangsúlyozva a kocsi sportosságát. A mérnökök is kitettek magukért, hiszen a nyitott tető miatt szükséges karosszériamerevítések is csak minimális mértékben növelték a kocsi tömegét, ennek köszönhetően nem esett csorba a kocsi agilis, sportos menetteljesítményén sem.
Gyorsulása sem lett érezhetően lassabb, mindössze egytized másodperccel marad el a kupé kivitel 4,9-es eredményétől, és 280 km/órás csúcssebességre képes.
Kétféle váltót ajánlanak a Vantage Roadsterhez, az egyik egy hatfokozatú, a kocsi teljesítményéhez hangolt, hagyományosnak nevezhető manuális darab, míg a másik egy ultragyors, automatizált váltó.
Az új V8 Vantage Roadsterek jövő év közepétől érkeznek a kereskedésekbe, a csúcs Vanquish S, az elegáns DB9 és az agilis V8 Vantage Coupe mellé.