Minden idők legerősebb Passatjába 3,6 literes V6-os motor került. A közvetlen befecskendezéssel (FSI) ellátott motor igazán meggyőző, 300 lóerős teljesítménnyel örvendezteti meg tulajdonosát. Neki a váltással sem lesz gondja, mert azt elvégzi helyette a dupla kuplungos DSG automata váltó. Persze ha úgy akarja a vevő, akkor ő maga is kapcsolhat.
Az erőfolyam végállomása a 4Motion, állandó összkerékhajtás, így a gumifüstölős rajtoknak oda, cserébe viszont biztonságosabb és gyorsabb a Passat. Az R36-os végsebessége az íratlan szabályok szerint 250 km/óra, elektronikusan leszabályozva. Nulláról 100 km/órára pedig mindössze 5,6 másodperc alatt gyorsul fel a limuzin, míg a kombiváltozatnak ez 0,2 másodperccel tovább tart.
Hasonlóan a korábbi R modellekhez, a Passathoz is rendelhető ez az egyedi kék fényezés, amely csak a VW sportmodelljeinek sajátja. Az autó ezenkívül sportosabb lökhárítókat, hűtőmaszkot kapott. Kis szárnyat is szerelnek a modellekre, a limuzinnál ez a csomagtartófedélre, kombinál a hátsó üveg fölé kerül. A Passat R36 18 colos felniken, illetve 235/40-es gumikon gördül. A két krómozott kipufogóvég alapján pedig a leelőzöttek is tudhatják, mi hagyta őket faképnél.
Aki beül a kocsiba, annak kétsége sem lesz, hogy ez a Passat nem a kényelemről, inkább a dinamizmusról szól. Sportkormány és komoly oldaltámaszú sportülések jutnak itt szerephez, a műszerfal fekete műanyagjait pedig magasfényű fémlemezekkel díszítik. Szemben a többi Volkswagen vakító kék fényével, a műszerfal órái a Passat R-ben fehér fényben úsznak.
Az első R modell a 2002 nyarán bemutatott 241 lóerős Golf R32 volt, amit 2005 őszén követett minden idők legerősebb széria Golfja, a jelenleg is kapható 250 lóerős második generáció. Egy ideig még az lesz az első, mert csak 2007 második felétől tűnik fel az R36-os jelzés a Passaton.