Az eltelt az időszak alatt az Opel bestselleréből eladtak 1,2 milliót. Ám 2007-re már új formában érkezik a kategória meghatározó modellje. Aki nem látja a képeken az újítás hatását, ne bánkódjon, elsőre ez szinte senkinek nem megy.
Ezért segítünk eligazodni. Figyeljék meg a krómrácsot és a hűtőrácsot, ahogy követni próbálja az Opel-nyíl vonalát. Egybedolgozták a ködlámpák feletti szemöldököt, illetve a rejtett fényszórómosó helyett most már láthatót használnak.
A motorháztető melletti hézag keskenyebb lett. Kissé módosítottak az alapmodellek lámpáin, ezek krómhatásúak lettek, míg a hátsó lámpa háromdimenziós blokk-designt kapott (akármit is jelent ez). Az Astra GTC sportosságát a jövőben méhsejtmintás hűtőmaszk erősíti, míg a Caravant alumínium tetősín díszíti.
Az utastérben sincsenek radikális változások, krómgyűrűvel tették izgalmasabbá a klíma és a rádió tekerőgombját, a műszerfalra illetve az ajtókra pedig újfajta díszlécek kerültek. A Cosmo változatnál a középkonzolon és kormányon zongoralakk festés csillog.
11-féle motor közül választhatnak az új Astára vágyók, 90 és 240 lóerő közötti teljesítményből. Két új benzines és két új dízelmotor került ezek közé. A 105 lóerős 1,6-ost 115 lóerős, és turbóval erősített 180 lóerős egészíti ki. Ez utóbbi egyébként a 2,0 literes turbómotort nyugdíjazza.
Az 1,7-es dízelmotor is szteroid kúrát kap, amitől 110 illetve 125 lóerősre erősödik. Ennek következtében a gyengébb 1,9-es dízelek eltűnnek a palettáról. 100 lóerős egyáltalán nem lesz, a 120 lóerős csak automata váltóval érhető el. Természetesen a 150 lóerős dízelmotor marad.
Hamarosan rendelhető az új Astra itthon is, az első vevői példányok valamikor 2007 februárban érkeznek meg.