Nem szedték darabokra a motort, nem gyártottak speciális alkatrészeket, csupán a vezérlő-számítógép átprogramozásával növelték a teljesítményt. Első lépcsőben a 272 helyett 319 lóerőt tud a kettősfeltöltésű dízelmotor. A forgatónyomaték pedig eközben 630 Nm-re emelkedett, 70-nel gazdagodva az eredeti állományhoz képest.
Nem meglepő hát, hogy az ötös izgalmas dolgokra képes: 0-100 km/óráig elég 5,9 másodperc is, a szabályzás kiiktatása után pedig vígan szalad a kilométeróra mutatója 267-ig. Ez azonban csak a kezdet, mert a Hamann raktárában ott a kettes csip, amellyel egészen lenyűgöző 350 lóerő és 660 Nm nyomaték vár bevetésre.
Mindez persze a menetdinamikában is érezteti hatását, hiszen 0,1 másodperccel tovább javul a sprintidő, míg a végsebesség 276 km/óráig emelkedik. Ezzel pedig a sportkocsik vadászterületére téved a BMW szedánja. Ne feledjük, ez egy dízel járgány!
Miután a Hamann egyszer már felruházta az ötöst, most a gyári sportváltozat, az „M” ruhatárát szabták át. Ezúttal nem formáztak új elemeket, csupán kiegészítették a régieket. Kis spoiler került az első, illetve a hátsó lökhárító alá is, amely javítja a jármű areodinamikáját. Ezen kívül érdemes még szólni az egyedi küszöbökről és a sportosabb visszapillantókról is.
Mintegy 20 milliméterrel alacsonyabbra ültették a kocsit, és igazán impozáns 20 colos felnikkel díszítették azt fel. Ha valaki úgy akarja, hátulra akár 295 mm széles abroncsok is kerülhetnek.