Az új kutatóközponttól a világ legnépesebb országának baleseti statisztikáinak jövőbeni javulását várják.

Elsőként a Volvónál kezdtek el házon belül a közúti balesetek körülményeivel foglalkozni, és napjainkra 40 000 esetről vannak információik. Ezeknek az évtizedek alatt felhalmozott adat tömegnek az autóikba szánt biztonsági berendezések kifejlesztésekor veszik nagy hasznát.

Számos, elsőként a Volvo által bemutatott biztonsági berendezés köszönheti létét a svéd autógyár balesetkutatásának. Így a deformálódó kormánykerék és a hárompontos biztonsági öv ötlete is a korábban megvizsgált balesetek adatainak feldolgozása után pattant ki a szakemberek fejéből.

2003-ban 110 000 halálos közlekedési baleset történt Kínában. Az elmúlt években ez a szám lecsökkent évi 100 000-re, de a Volvónál abban reménykednek, hogy a kutatásaik eredményeképpen és a helyi szervezetekkel, egyetemekkel együttműködve sikerül ezt a számot tovább csökkenteni.