Egy ideje már gyártják a TDV8-ra keresztelt motort a Range hagyományos luxusmodelljei számára, a Sportban azonban csak jövőre mutatkozhat be. A 3,6 literes blokkban 272 tagú ménes tanyázik, a forgatónyomatékos csapat Nm-ben számlálva 640 tagú.
A V8-as dízel Range Sport menetdinamikája messze van ugyan a kompresszoros benzinesétől, de a dízel is elbánik a nagy tömeggel. Nullától 100-ig nem telik el több 9,2 másodpercnél. Ha valaki sokáig hajszolja padlógázzal a gépet, az 209 km/órás végsebességre számíthat.
Volvókban nem, viszont Land Rover-, Ford-, Citroën- és Peugeot-modellekben is feltűnik majd később a Ford konszern dízelmotorja. Egyelőre nincs hozzá részecskeszűrő, még felárért sem, de már dolgoznak rajta a fejlesztők. Addig meg marad a környezetszennyezés és a fekete füst minden keményebb gázadásnál.
Ám a vájt fülűek is választhatják a dízelt, mert az elektronikusan vezérelt kiegyenlítőtengelyeknek köszönhetően a vibrációból és a zajból sem jut sok az utastérbe.