A gyár nagy hangsúlyt fektetett a motorok környezetkímélő, tiszta üzemére. Az új, „Clean TDi” névre hallgató új generációs dízelmotor a korábbiakhoz képest 90 százalékkal kevesebb nitrogén-oxidot juttat a légkörbe, mint a manapság elterjedt dízelek. Így a Tiguan a jelenlegi legszigorúbb környezetvédelmi előírásokat is könnyedén teljesíti.
Szintén nagyon fontos volt, hogy az elkészült modell férfias megjelenésű, erőtől duzzadó képet nyújtson. Klaus Bischoff, a formatervező központ vezetője szerint egy terepjárónak hosszú gépháztető és stabil kiállás dukál. A Touareg mintáját követve az új szabadidő-autó is magabiztosságot, hatalmat sugároz.
Már az autó legeleje, a hűtőrács és a fényszórók kidolgozása is dinamikus, masszív autót ígér. Oldalról szemlélve rögtön feltűnnek a rokoni szálak a Touareg és a Tiguan között, és ez az érzés csak tovább fokozódik, ahogy az ember az autó hátulja felé közeledik. Ott már szinte mindenkinek eszébe jut, hol is látta korábban ezeket az íveket.
Tervezői szerint a 4,4 méter hosszú, 1,85 méter széles és 1,69 méter magas jármű nem esik kétségbe akkor sem, ha elfogy a kerekei alól az aszfalt, bár elsősorban a nagyvárosok dzsungeleiben érzi jól magát.
Mivel egyelőre csak tanulmányautóról van szó, a dizájnerek kiélhették magukat az abroncsok terén is. A speciális, narancsszínű betéteket is tartalmazó 19 colos méretben készült gumikat a Continental szállította.
Utasterét, amelyben szintén feltűnik a narancsszín, nagyméretű üvegtető látja el elegendő fénnyel. Elnézve az autóról készült képeket, reménykedjünk benne, hogy a VW mérnökei elég bátrak lesznek ahhoz, hogy egy a tanulmányautóhoz nagyon hasonló kocsi terveivel jelennek majd meg a gyártósor elején.
A Touareg kis testvére jövő év végére kerülhet a márkakereskedésekbe