Az autópályákat üzemeltető cégnek 2005-ben több mint másfél milliárd forintnyi bevétele származott a pótdíjakból. Ez az összeg idén is már 1,26 milliárd körül jár.

Legfontosabbnak azt tartotta közölni a cég, hogy az ÁAK nem minősül hatóságnak, így az érvényben lévő útdíjrendelettől nem térhetnek el, és az esetek mérlegelésére sincs lehetőségük.

Fix matricaárak, fix büntetés

Ez nagyjából annyit jelent, hogy a megszabott matricaáraktól nem térhetnek el, nem változtathatnak a díjköteles, illetve az ingyenesen igénybe vehető szakaszok arányán, valamint a jogosulatlan használatért fizetendő pótdíj összegét sem csökkentik.

A pótdíj kiszabásánál szintén nem vehetik figyelembe azt, hogy az autós hány alkalommal közlekedett már matricával vagy anélkül az autópályán, és az sem érdekli a céget, hogy véletlenül vagy szándékosan hajtott-e fel a sofőr az autópályára, és a jogosulatlanul megtett távolság hossza sem mérvadó.

Matrica nélkül egyetlen esetben úszható meg a pótdíjfizetés, akkor, ha valamelyik közlekedési hatóság, pl. a rendőrség tereli fel az autóst az autópályára. Ilyen eset előfordulhat, ha nagyobb baleset miatt kell igénybe venni az autópályákat. Ezt utólag a hatóság által kiadott igazolással lehet bizonyítani.

Az elírás javítható

Sok panasz érkezik az elírt rendszámokkal kapcsolatosan is, így az ÁAK újra felhívja arra a figyelmet, hogy két karakter eltérésig 1000 forint adminisztrációs díj leszurkolása után utólag korrigálható a hiba a társaság valamelyik ügyfélszolgálatán.