Megújult a Porsche terepjárója
Négy évvel bemutatása után a Porsche úgy döntött, felújítja szabadidő-autóját, a Cayenne-t. Ízlés kérdése, hogy kinek tetszik, kinek nem. A kocsi megőrizte a formáját, csak részleteiben változott.

A 2007-es modellek új fényszórókat, hátsó lámpákat, tükröket és lökhárítókat kaptak. Most már nem kell a lökhárító hűtőnyílásait számolgatni, hogy a sima Cayenne-t a Turbótól megkülönböztessük, az irányjelzők segítenek! A Turbón vízszintesen helyezték el őket, míg a szívómotoros modelleken függőlegesen állnak.

De ez csak hab a tortán, a lényeg láthatatlan. A Porsche ugyanis közvetlen benzinbefecskendezéssel látta el a motorjait, amivel nemcsak a teljesítményt sikerült növelni, de a járművek fogyasztása is csökkent, akár 15 százalékkal is.

Az alapmotor szerepét a jövőben a Volkswagennél is alkalmazott 3,6-os V6-os tölti be. Ez 290 lóerőt tud, amivel egy másodpercet ver a régi 3,2-es alapgép sprintidejére, és 8,1 másodperc alatt gyorsul 100-ra. A belépő Cayenne végsebessége 227 km/óra.

Ennél is meggyőzőbb a Cayenne S bemutatója, hiszen vezetője 252-ig is hajthatja, míg a nullától 100-ig tartó sprintet 6,6 másodperc alatt tudja le. Ehhez az előadáshoz 4,8 literes V8-as motort vet be, amely 385 lovas ménest mozgósít. Ez persze csak az őrület középső lépcsőfoka.

Akik teljesen eszeveszett száguldásra vágynak ezzel a monstrummal, azoknak ott a Cayenne Turbo. Két turbó is megtámogatja a V8-as blokkot, így az eredmény sem szerény: 500 lóerő, illetve 700 Nm nyomaték. Ezzel pedig képes arra, hogy a jelenlegi Cayenne Turbón kívül annak megpiszkált – 521 lóerős – változatát, a Cayenne S-t is lenyomja.

Képzeljük el, amint a 2,4 tonnás jármű 5,1 másodperc alatt eléri a 100 km/órás sebességet álló helyből. A végsebessége sem semmi, az új Cayenne Turbo képes 275 km/órával száguldani. Abban, hogy ezt valamelyest biztonságban tehesse meg a vezető, továbbra is segít a négykerék-hajtás.

Alaphelyzetben a hátsó kerekekhez jut a nyomaték 68 százaléka, ami viszonylag sportossá teszi a jármű viselkedését. Ha a hátsó kerekek tapadása csökken, akkor a központi kuplungrendszer többet juttat az elsők felé. A karosszéria dőléseit egyébként a légrugós felfüggesztéshez rendelhető új stabilizációs rendszer csökkenti.