A világ leggyorsabb utcai autója?
Egy igazán különleges Porsche-átalakítással lepte meg az Esseni Motorshow-n a nagyközönséget a H&R. A futóművekre specializálódott cég, összefogva az általuk szponzorált Jürgen Alzen csapatával, egy 911-est vett kezelésbe.

Ahogy ránéztünk a képekre, egyből láttuk, hogy itt valami nem stimmel. De mi? Amit látunk, arányos és szép. Mi változhatott? Szinte minden! A sok német okos a világ leggyorsabb közúton is forgalomba helyezhető autóját akarta elkészíteni. A jövő év elejére tervezett teszten 400 km/óra felett akarnak száguldozni. Mindent bevetnek azért, hogy átlépjék a különleges sebességhatárt.

Nemcsak új, egyedi futóművének köszönheti laposságát a Porsche, de 7,5 centit faragtak a tetőből is. Ehhez 5,5 fokkal jobban megdöntötték az A oszlopot, és ehhez igazították a B és C oszlopokat is. Nem véletlen az sem, hogy nyújtottabbnak tűnik a karosszéria, hiszen a hátsó tengely mögötti részt is némileg megtoldották.

Az új „üvegeket” polikarbonátból készítették el, így jelentős súlytól is megszabadultak. Ugyanebből az okból, szénszálas anyagból új ajtókat, motor- és csomagtérfedelet készítettek. Az utastérből is kidobáltak mindent, ami nem szükséges, de fogyókúrának estek áldozatul az első irányjelzők és a visszapillantók is.

Persze az alacsonyabb önsúly még kevés lenne a 400-hoz, még egy Porsche esetében is. A hangsúly a motoron van, amit a német RS Tuning épített, akárcsak az Alzen Motorsport esetében. Egy speciálisan átépített 3,6 literes turbómotor került a Porsche hátuljába, melynek nemcsak a hengerűrtartalmát növelték meg, de szinte az összes alkatrészét is erősebbre cserélték.

Az így megszületett versenymotort végül 100-as oktánszámú benzinhez optimalizálták. Az adatok még az elvégzett átalakítások tekintetében is megdöbbentőek. 7700-as fordulatszám mellett 1054 lóerő szabadul rá a megerősített hatfokozatú nyomatékváltóra. Bár a Mission 400 Plus hátuljában egy turbómotor dübörög, a motor 1030 Nm-s nyomatékából az elsők nem, csak a hátsó gumik részesülnek.

Elméletileg egy hosszúra áttételezett váltóval képes lehet a kívánt sebességre a jármű, csak az a bibi, hogy ez még kevés, hiszen a Bugatti Veyron 407-et tud. Jó, persze hivatalosan még nem futotta ezt meg, de német újságírók már hasítottak vele ennyivel, és a mérést ugyanúgy végezték. Lehet, hogy a H&R-nél nem olvassák a híreket?