Viszont, ahogy jelenkori modelljei, úgy a Nagare is sportos modell, ezt az áramvonalas karosszéria és a sarkokba helyezett kerekek is hangsúlyozzák. A korábbi Mazda tanulmányautók, a Sassou, a Senku és a Kabura nyomán megszületett jármű is a mozgást és annak a környezetre gyakorolt hatását mutatja be: hogyan formálja a szél a sivatag homokját, hogy áramlik a víz az óceán fenekén, vagy miképpen folyik le a láva a hegyoldalon.
Előre és felfelé nyíló ajtón keresztül lehet megközelíteni a Nagare négyszemélyes utasterét. A sofőr az optimális irányítás és kilátás érdekében középen ül, mint egy együléses versenyautóban, míg mögötte a társalgószerűen kialakított részben kap helyet a három utas.
A külsőhöz hasonlóan belül is a „folyékonyság” a jellemző, a műszerfalat, a középkonzolt és az ajtóborításokat az áramlás határozza meg. A vezető repülőgépekhez hasonló kormánnyal irányít, míg a hátul utazók akár tévézhetnek is.
Franz von Holzhausen, a Mazda észak-amerikai részlegének vezetőtervezője elmondta, nem csak kézgyakorlat a Nagare: „Azért építjük és valósítjuk meg fizikálisan is a felmerülő ötleteinket, hogy megmutassuk az érdeklődőknek, mit szeretnénk gyártani és értékesíteni a következő években.”
A Nagare az első képviselője egy sorozatnak, amit a következő autószalonokon bemutatnak, ezek között lesznek a szériamodellekhez közelebb álló és elrugaszkodottabb tanulmányok is.